Nesling

 

Nesling Doekgarantie


Als, door direct gevolg van blootstelling aan Ultra Violette straling, de stof van het product breekt, scheurt of uiteen splijt binnen 5 jaar (Coolfit) en 3 jaar (Dreamsail en Prosail) na aankoopdatum, zal Nesling, naar haar kunnen, de stof kosteloos vervangen (maar overige componenten van het product niet), of de kosten vergoeden voor een dergelijke vervanging.
Indien na controle door Nesling blijkt dat de schade is ontstaan door ondeugdelijk gebruik, kan er geen aanspraak gemaakt worden op de garantie.

De consument heeft recht op vervanging of vergoeding wegens een grootschalig gebrek en een compensatie voor enige andere schade of verlies welke redelijkerwijze voorzienbaar is.

De consument heeft tevens recht op de reparatie of vervanging van de producten wanneer deze van onvoldoende kwaliteit zijn en het gebrek geen grootschalige schade ten gevolg heeft.

De consument dient een betaalbewijs te overhandigen bij het claimen van een schadevergoeding. Nesling heeft het recht het product terug te vragen. De consument draagt de kosten voor het claimen van de garantie. Indien het product retour gestuurd dient te worden naar Nesling dan draagt de consument de kosten voor verzending naar Nesling. Het vervangende of gerepareerde product zal beschikbaar worden gesteld op een door Nesling aangegeven adres, of zal, indien mogelijk, rechtstreeks aan het adres van de consument verzonden worden.

Uitsluitingen:

Deze garantie is niet van toepassing onder de volgende omstandigheden:

  • Het defect is gevolg van ondeugdelijk gebruik van het product of het gebruik van het product op een andere manier dan waar het product voor bedoeld is;

  • Het defect is geheel of gedeeltelijk toe te wijzen aan een handeling of nalatigheid van elk ander persoon dan Nesling;

  • Het defect is geheel of gedeeltelijk toe te wijzen aan gebruik bij wind;

  • Het product is onderwerp geweest van verkeerd gebruik, verwaarlozing, een ongeluk of wantoestanden;

  • Het product is opgebouwd, geïnstalleerd of gebruikt op een manier anders dan die Nesling aangeeft in haar instructies of waarschuwingen;

  • Het product is gebruikt voor een ander doeleinde dan huiselijk gebruik

Onder de garantie valt niet:

  • Het vervagen van de kleur van het product (ook als dat komt door blootstelling aan Ultra Violette straling) of degradatie in de chemische samenstelling van de stof door blootstelling aan Ultra Violette straling;

  • Enige schade aan het product als gevolg van blootstelling van het product aan chemicaliën (inclusief chloor), het plaatsen van het product in nabijheid van open vuur (inclusief vuur afkomstig van een barbecue) of enig andere hittebron door de mens gemaakt, het overmatig aanspannen van het product.

  • Montage- en of reparatiekosten uitgevoerd door derden, daar Nesling haar producten als doe-het-zelf producten in de markt zet.

 

Bedenktijd/retour


Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op speciaal op maat vervaardigde producten.*

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de Nesling B.V. zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder die u gebruikt. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via sales@nesling.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Let op: zendingen die retour gestuurd worden, zonder aanmelding per mail en zonder retournummer (deze wordt door ons aan u gegeven), zullen niet geaccepteerd worden!

* Op maat gemaakte producten (maatwerk + houtpakketten) vallen buiten dit recht van retour. Indien deze in productie gezet zijn, dan kunnen deze niet meer geannuleerd worden.

> Download retouroformulier.